Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Sunday, February 14, 2010

Bukti- bukti yang menunjukkan bahawa SPM sebenarnya seronok. Part two


Sambungan entry yang lepas okayy. Picit sini kalau belum baca



Memula kenelah taruk corby ni. Hakhak. Aku suka sebab colourful jek. Motif suka memang tidak jelas. Walaupun aku suka purple, tapi aku suka oyen jugak. Hikk. :D



Perkara keenam : boleh buat aerobic irama sendiri


Sebenarnya macam ni. Bangun tido, makan, study, makan, makan, makan, study, makan, makan, berak, makan, study, makan, makan, makan, tido. Banyak makan dari beraknye hah. So, pagi-pagi tym hari takde paper, pakat nak jogging satu dorm keliling asrama. Memang bangun sangatlahh kann. Lepas solat semua terbongkang balek. Kejadahnye jogging bagai. Hakhak

Ada sekali tuh kitorang buat senam robik dalam dorm. Pasang lagu enset jek. Gelak tak ingat dunia heh. Takde ghupe senam robik dengan kain batiknye, apenye.. Auuuuu. Akulahh tu. Lalalalala :P berterabur kemainn. Hakhak. Malam-malam pulak, bukak THR fm dengar lagu Hindustan pastu menari. Romantic gitu. Tinggal tak pakai sari jek. Hakhak. Kalau tersebar video tuh kat tenet aku pakai topeng spiderman jek heh.



Perkara ketujuh : boleh shopping bagai


Masa ni masa terbaek nak ajak mak ayah pergi shopping. Aku hantar SMS kat mak aku yang berbunyi, “tensionlah mak. Asek belajar je. Jomla kite pergi PKNS ke, PAS ke (Plaza Alam Sentral)” muka jahat gila. Hakhak. Almaklumla, sekula dengat tengah-tengah shah alam ni, shopping komplek berkepok. Haihh.

Mak aku datang bawak spaghetti yang aku pesan. Hoyehh! Pastu bawak aku lari pegi shopping. Adik-adik yang nak SPM jangan lupa try oke. Harharr. Aku pergi MPH beli komik lima bunjut. Apekahh. Balek dorm, semua campak buku bio fizik, serbu komik. Saje je bagi diorang malas siket pasal tym aku tengah shopping tu diorang dah bace banyak. Hakhak. Kawan yang keji. Lalalala :P beruntung mendapat kawan macam aku ni.cess. :D

Walaupun aii ni mata duit-duit dan boros semedang, aii tak dela shopping sampai macam ni hokayy.




Perkara kelapan : boleh main perang-perang.


Biasalah maen gado-gado ni kan. Masa tu puak terpecah dua. Puak yang WAJIB solat dan puak yang HARAM solat. Paham-paham sendiriklahh ehh. Gagagagaaga :D Puak HARAM solat ni lepak kat dorm laen lepas tu kunci pintu. Kitorang tak puas hati, campak sebelah selipar dorang kat tengah-tengah dataran. Motif perang tak berapa jelas hekk.

Kitorang masuk dom, kunci pintu. Dekat depan pintu tulis “BUDAK TAK SOLAT TAK BOLEH MASUK” cilaka betul. Hakhakk. masa tuh nak solat isyak. Diorang nak balas dendam kesumat, diorang masukkan kucing ikut tingkap. Kucing tuh landing seblah imam lagi. Aku dahla solat belakang imam. Imam bagi salam jek, pakat semua gelak. Bai gila.



Perkara kesembilan : boleh belajar menggedik


Ni bukan stok perempuan gatal-gatal eh. Kalau ade yang tengah gayut dengan ehem ehem tu, mulalahh nak mengacau. Kalau ada lelaki yang bukan ehem-ehem menggatal nak kol-kol, kitorang amek nombor giliran lagi. Menyamar jadi kawan aku tuh. Masalahnya, lelaki tu percaya pulak yang aku ni perempuan yang dia nak cakap tuh.

Harharr. Terasa berdosa jugakla tapi dia yang mula dulu kann?? Aii cume nak tolong kawan aii jek. Lalalalala :P aii ada bakat jadi pelakon sebenarnya. Kawan aku semua cakap macam tuh. Terutamanya watak orang gila ketawa mengilai. Apekahhh?? :D




Perkara kesepuluh : boleh terasa ada yang sayang.


Ini sedih siket ukeyy. Masa SPM tuh, aku tengah sedih-sedih, stok putus cinta bagai. Hakhak. Ada seseorang yang sentiasa ada untuk aku, atas dasar kawan baek. Dia memang baek, nak pujuk aku mesti kene ada coklat. Kalau tak, tak jalan. Hakhak. Habes milky bar white cuklet tiga ketul. Demand pulak, mesti white cuklet, kalau takk aii rejek. Bahahaha!!

Dia sabar jek melayan kerenah aku. Nak topap tiga puluh hengget, dia tulung. Bayar baleklahh kan. Sanggup dia keluarkan duit kat bank nak topapkan. Aii terharu sangat okayy! Kalau tym aii nanges-nanges, rajin dia kol-kol. Bagi nasihat bagai. Membebel pon ade. Hakhak. Harap dia tak bace belog aku. Lalalalala :P

Lepas SPM ni dah jarang kuntek. Sibuk memasing. Rindu diaa ekceli. Harharharrr! :)



Milky bar yang aii shuke sangat. Lalalala :P nanti belanje lagi oke. Hikk



Kat sini aii taruk gamba dorang. Hakk. Gamba graduasi hokayy. :D

Kalau rabun boleh bagi gabakk oke. Hakk.


Cik rara = acik cik noein = ucu cik ebby= uteh

cik didi= alang cik ena = angah


Gamba papa dengan along, tok dopek eden nak nolong haih. Dorang tuh kelas laen. Mane cik bunbun dalam gambar yek?? Lalalalalala :P



Apa macam. best tak SPM? sape kate tak best buleh buat komen bantahan oke :P



p/s : semua ni berlaku masa hari tak ada paper. Kalau esoknye ada paper, sorang pon tak bukak mulut. Baca buku kemainn. Semang habes. Bahahaha!

p/s 2: bunbun rindu diorang semua. Lepas ni kite kait mangga lagi oke? Wuwuwuwuwu.
Sekian ;)



Nota ibu jari :

* aku letak lagu baru kat sini. Untuk pujuk aku supaya tak nangis. Ada sesiapa tak suka aku letak autoplay music player ke??

**tengah tunggu uncle sebelah rumah bagi limau. Takde sape nak bagi ke?? Wuwuwuwuwu.. kempunan ni.

3 comments:

bellar0ssa said...

hmm bace entri ni teringat zaman sekolah yang damn best...siyes rindu sgt..rindu kwn2.. rindu aktiviti nakal bersama..rindu cikgu bebell..rindu gile.

ema.razali said...

perkara kelapan tu mmg kelakar . hahha :D

cik bunbun said...

bellarossa : hahaha. betul2.

ema.razali : memang kelaka pon. hari ni pon masih gelak lagi kalau dok ingat. bahaha