Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Friday, January 22, 2010

kau ni lelaki spesies ni ke??

Kalau perempuan cantik pendiam
lelaki akan kata: wow!ciri-ciri isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...

Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mesti ada krisis nih.​.​.​kesiannyer.​.​.​
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!

Kalau perempuan cantik menolong lelaki yang kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yang kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...

Kalau perempuan cantik dapat lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang di belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dapat lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mesti dah kena bomoh lelaki tu...

Kalau perempuan cantik ditinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu betol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik ditinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...

Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: entah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni

Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah.​.​.​caringnye.​.​.
​Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...

Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: sikit-sikit nangis!​!​cengeng betul..ngade-ngade la...

Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak pulak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: entah sedap ke tak tu...

Kalau perempuan cantik main-main miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu..
Kalau perempuan tak cantik main-main miskol
Lelaki akan kata: kau ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak!!

Kalau perempuan cantik hantar email hari-hari
Lelaki akan kata: sukenyer...!!
Kalau perempuan tak cantik hantar-hantar email
Lelaki akan kata: asyik-asyik email dia...boring!



Kalau anda lelaki, adakah anda spesies yang macam ni.. kalau anda perempuan, anda tergolong dalam spesies yang mana? Perempuan cantik ke, ataw perempuan tak cantik??

This article was forwarded at myspace by a friend of mine. And aku rase article ni ade kebenarannya jugak.. hahahh.. sebab aku ni tergolong dalam spesies perempuan kurang digilai ramailaa.. haha.. nak kate tak cantek,semua ciptaan Allah tu cantek. Tengok kat bahagian bolded tu okayy..

Memang aku suka nanges.. tak kira tempat.. tepi jalan, dalam kelas, dalam shower.. hahahh.. nak wat camne, memang perangai aku macam tu.. and guys selalu cakap macam tu kat aku.. “sikit-sikit nanges”.. hehh!! Suka hati akulahh aku nak nanges ke, nak melalak ke. Kalau ye pon aku tak cantek, at least kalau aku nanges tu, kau orang biar je la. Hahahh

Hmm.. kalau korang nak rase aku cantek pon takpe.. gagaga :D ade je sorang guy ni cakap aku comel.. haha.. tapi dalam hati aku cakap, kau ni rabun ape.. haha.. btw, kecantikan itu sesuatu yang subjektif. Mungkin ramai orang minat pelakon korea. Tapi aku lagi minat pelakon Taiwan.. kehkehkeh.. n lelaki yang selalu aku syok sendiri pon mesti ada Chinese look jugak.. agagaga :D


contohnya
.....
.
....
.
....
.
.....
.
....
.
....
.
.....
.
.....
.
......
.
sila bersabar dan skrol lagi untuk berkenalan dengan buah hati cik bunbun.. :D
....
.
.....
.
....
.
....
.
....
.
...
.
.
....
.
....
.
...
.
....
dengdengdengdeng!!
*nicholas teo*



Nicholas teo ni berlakon dalam drama smiling pasta (sonria pasta). Dan dia ni seorang penyanyi. Mostly lagu dia aku da dengar kat you tube. Kalau nak dengar klik sini. Pastu search sendiri okayy.. haha. Dia ni lahir kat Malaysia tapi karier seni dia bermula kat Taiwan. And yang paleng aku suke pasal dia ni adalah sebab dia selalu tersenyum dan senyumannya membuatkan aku bahagia. Ngee :D




*dean fujioka*




dean fujioka ni plak lahir kat jepun. Memang orang jepun pon. Tapi dia memang fasih bertutur dalam bahasa cina, so, banyak gak filem Taiwan yang ada muka dia ni. Antaranya, drama corner with love. Selain tu, muka dia gak mengingatkan aku tentang seseorang..hmmm..



*jerry yan*


jerry yan ni berlakon dalam citer taiwan seperti hot shot, down with love. And ade gak berlakon filem hongkong. Tapi suara dia memang sedap didengar walaupun ketika bercakap. Hahahhh!! yang aku taw, dia pon ade menyanyi gak




*wu chun*

wu chun ni salah sorang anggota fahrenhait. Dia berlakon dalam cite hana-kimi versi Taiwan. Encemm tak?? Encemm ke?? Hahahh.. aku pon tatau nape aku minat dia. agaknye pasal dia pon minat aku kot. haha :D




cukup kuota aku 4 orang.. hahahh!!




selain dari cerita kat atas sane, aku jugak nak pomot cerita jepun ni :
· Nobuta wo produce
· My boss my hero

Memang best wa cakap lu.. hahahh. Touching abes.


kesimpulannya, kecantikan boleh dinilai dari pelbagai sudut. mungkin senyuman dia, ataw mungkin jugak bakat dia. Dan yang penting, nilailah kecantikan seseorang itu dari keluhuran hatinya. Renung-renungkan dan selamat beramal ;)

2 comments:

M.N.HayyaN said...

cik bunbun..
aku rase aku knal gaknyer bdk yg pnggl ko comel tuh..
da mmg dier rabun la sbb tuh dier pki specs..
ape da..
hehe..
laki kat atas tuh bkn spesis aku..
aku spesis laen..
hehe^^

cik bunbun said...

hahahaha :) yer hayyan memang spesies laen.

spesies mamalia. hahaha :P