Bunbun


Graduating applied geology student of University of Malaya, Kuala Lumpur. Married to a cute husband. Currently 22 y/o. Some older opinion might no longer serves as mine

Thursday, June 11, 2009

semalam..

journey to mid valley.. yay^^

seronok.penat.abes duet.tengok wayang.shopping.bas lambat.saket badan. saket kaki.tido awal.. zzz..

hee~
------------------------------

dalam perjalanan pergi..


masih di dalam bas.terlihat seorang perempuan yang macam kenal je..

mardiha cakap "ni budak subangla.."

ok.. macam pernah nampak muke itu.. sepanjang perjalanan aku tengok je mke dy..

aku berkata pada mardiha "eh, nama dy mle huruf A ye?"

mardiha jawab "rasenyelah.n ade huruf Z jugak"

ok,fine.. ktorang ngaku ktorang kenal dy tapi xingat name..haha.. n bile kitorang berempat (aku.mardiha.dy.pakwe dy.OPPSS) turun dari bas,

aku tanye kat dia "ni azhani ye?"

n dy angguk.ok.. aku ingat name dy.. satu kelas mase skola rendah.slalu maen same2. tapi...........

dy pon tak ingat aku!! hohoho.. pnyela aku memerah otak memikirkan name dy..tapi dy tak ingat aku pon..




tadi.sebelum sampai kl central.dalam bas lagi.tibe-tibe bas tu slow je.tak perasan ape yang terjadi kat depan.

rupa-rupanya ade kemalangan. kereta ape tah bump into belakang lorry.tak tau.ade yang cedera ke? ade yang meninggal ke? astaghfirullah.. tak baeknye aku..

n bas terus berjalan.tibe di sebuah perhentian. tibe-tibe...

ade sekatan jalan raya! alamak! aduyai.. mane ade larhh.. polis trafik je. 2 orang. perempuan. nak cek dalam bas.

tbe2, salah seorang tu berkata "ok,semua keluarkan IC ataw passport"

alamak!! aku tak bawak pulak.... hahaha..cuak giler tym 2.. ade sorang makcik depan aku 2 dy kate yang IC dy tertinggal.pas tu, dy disuruh turun bas.kesian makcik 2.

aku da fikir bukan2 klo aku yang kene turun.. cane..

ble dy lalu depaan aku, wat2 pandang tempat laen.. hahaha.. macam tym cikgu nak mintak homework pulak aku wat..

naseb baek dy tak tanye kat aku.. ALHAMDULILLAH..

aku cite kat korang je.jangan gitaw orang laen! malu neyh..

--------------------------------

i watched syurga cinta. nanges sikit. insaf kot. lap air mata. tak nak bagi orang sebelaah nampak. ayoyo~ haha

tym beratur nak beli tiket...

belum decide nak tengok cerita ape.. *boleh pulak maen o som ngan mardiha*

syurga cinta, 3.15 pm
hannah montana the movie, 1.30 pm

nak tengok dua-dua sebenarnya, tapi mardiha lagi nak tengok hannah montana.. ok..

sepanjang mengikuti barisan tiket yang berpusing-pusing tu..

"hannah montana la"

"tak.tak.aku rase syurga cinta"

adoidoi..las las.. "oklah muktamad, hannah montana"

tapi..................

bile da sampai kat kaunter, ok,hannah montana is selling fast ok.. n no enough seat for 3 person. okay..

n las las (ni btol last) syurga cinta gak.. hee^^ 2 seat kat blakang n satu seat kat depan.


----------------------------------

dalam perjalanan balek. di bus stop depan kl central. menunggu bas u81.terlihat seorang pelancong mat salleh.mukanya merah.panas mungkin.

hmmm, dy tgh cari bas yg dy sepatutnya naek..

n dy bertanya pada seorang kakak

kagum.kakak 2 boleh jawab ngan lancar. klo dibuatnye dy tanye kat aku, berterabor agaknye ayat neyh..huu..

mat salleh tu berkata "thank you, te-ri-ma ka-sih"


waaaaa.. aku batak neyh.. bangga menjadi rakyat malaysia!! (eceh,sebelum ni x pna pon)





masa dalam bas...
tak dapat duduk.cme mardiha je yang duduk. dalam pertengahan perjalanan, mardiha bagi aku duduk n dy pulak berdiri..

tapi, ade sorang brother yang duduk sebelah mardiha tadi tiba-tiba bangun n bagi mardiha duduk

"ni tak aci ni.." haha tak puas ati dy dapat duduk lagi..

jangan main-main.. itu bro bangladesh taw. wlopun orang mugkin kate org2 dy jahat, tapi nampaknya bukan semuanya jahat. ade jugak yang baik macam dy.. ingatkan dy dah nak turun. rupa-rupanya ktorang yang turun dulu sebelum dy.

kirenye.... kesian kat dy sbb dy kene berdiri lame tadi!!

mardiha akhirnya menyerahkan bungkusan keropok lekor kpd bro td sbg tanda terima kasih ^^

-------------------------
singgah di masjid. tunaikan solat maghrib yang tinggal sedikit waktu sahaja lagi.n solat isyak berjemaah juga (rindu).tiba di rumah jam 9 lebih. lapar tapi terus tidur

No comments: